CALTEX

För ett antal veckor sedan satte jag ihop en lite pamflett som jag delade ut i
brevlådorna där jag bor för att se om någon hade lite intresanta prylar.

Jag fick ett par napp en shysst granne hade städat på vinden i garaget
och ringde mig om några oljeburkar han hittat jag trodde det var några tomma
statoilburkar men döm om min förvåning.

10 hederliga oljeburkar varav 3st oöppnade CALTEX .



Eftersom CALTEX bytte namn 67 till TEXACO så är ju burkarna från en hederlig tid.

Jag hittade den här annonsen i en SE från 1960 där man presenterar den nya 5star
motor oljan. Så det är säkert hederliag burkar från 50-talet eller 60-talet.




Kolla även in några CALTEX länkar.

Dom andra coola burkarna tar vi vid ett annat tillfälle.


http://www.puchverkstan.se/?m=2&s=3


http://grandprix63.blogspot.com i brevlådorna /search/label/Caltex

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0