Fynd och Glaskras

Tyvärr har flunsan inte riktigt släppt sitt grepp, dras med bultande värk i knoppen,
hm undrar hur man kan ha ont i ett vacum.

Inte blev det bättre när jag kom hem och lyfte upp mitt Traderapaket.
Jag hörde skrammlet innifrån innan jag öppnade det.



Båda dom stora skålarna sönder.

Men hur i hela friden kan man bara stoppa in brickan på detta vis i ett tunt
vaderat kuvert och skicka den och tro att den skall komma fram hel.
Att vinna på lotto är större chans.

Jag kallar detta förstörelse av kulturskatter.

Då jag varit på jobbet igår och idag, körde jag inom loppisaffären igår
och hittade några saker som följde med hem.



En jättefin gul emaljkastrull.



Den här lilla vasen har jag tittat på  flera gånger och idag fick den följa med
hem, blev lite inspirerad av herr movarp som kanske kan berätta vad det är
för jag kan inte. den är ca 17cm hög.



Men den här lille rackaren kände jag igen.
En dessert eller förräts skål i Kralskronas DUKAT serie, egentligen samlar vi
på dessa med FIESTA mönstret men denna fick följa med ändå.
Kanske någon vill byta.



Jag som gammal sailor gillar det lilla ankaret i emblemet, det är nog därför
jag är lite svag för Gustavsberg,s porslin oxå men varje gång jag säger det på
jobbet får jag smörj.

Nu skall jag ta ett glass rött och se om det botar eller gör saken värre.

Ha en bra kväll tills vi ses imorgon.
lincolncadillac ..Webdetective
2011-06-17 @ 23:10:07

..Var blev Rock´n Rollen o dom häftiga bilarna av!!?..... ´Bara kastruller o handdukar med gammalt mönster o annat loppisfynd!!

The StarChief
2011-06-18 @ 00:16:56
URL: http://starchief.blogg.se/

Allt kommer i vågor, ibland det ena och ibland det andra.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0