POWER MEET: Bilar, Pinups och Fräna Prylar

Då var man tillbaka efter Finlandsäventyr och Klassresa med ungdommarna
till Tivoli i köpenhamn.
Antikafärer i helsingfors får underbetyg emedan Berg o Dal banan i trä på Tivoli
får toppbetyg.

Jag lovade en Bild serie frrån Power Meet i Häsleholm 2011.
Tyvärr jobbade min partner och  ungarna som skulle hängt med fick
annat för sig så det blev en ensam tur.

Som vanligt en maaaasssa bilar och jag väljer ut några coola bilar.



Den här fräna Hot Rod Hudson är en cool bil som gjord för crusin.



Chryslerconsernens representant får bli denna custom pärla ägd av min gode vän
Henning. Black is Black.



Europas representant får bli denna härliga kapitän.



Från GM väljer jag gärna en pontiac och idag denna snygga StarChief från 57.
Noterbart är att 57 4dr ht och 2dr ht har olika tak, klurigt va.

På Årets Power Meet hittade jag en Pinup bekant från Varberg nu med några
systrar.



MirAnna som säljer Pinup calendrar för välgörenhet är en Het atraktion.
hon komer att besöka flera evenemnag i sommar.

http://www.mirannascalendargirls.com/



Fler snyggingar från calendern.

Årets prylutbud med karaktär kommer Från Bengt i småland som sållt coola prylar
i flera år nu.



Fräcka bord bl.a det lilla från tyskland som nog kunde gjort sig i min dealerhall.



Smarriga cyklar och dragkärra.



Fler fräcka bord. Får mig att fundera på om jag inte skulle börja tillverka
några själv.



Det fanns lite kul prylar utspridda till försäljning här och där och jag lyckades till
min stora förvånning hålla i plånboken dagen till ära.

Träffade många trevliga vänner och dagen som ni vet avslutades i kristianstad
hos Daisys.
Alla ni som gillade det inlägget Tack!

Mercury
2011-06-03 @ 08:37:39

Ser ut som en fin resa, fina bilbilder ! snygg opel

The StarChief
2011-06-04 @ 10:36:04
URL: http://starchief.blogg.se/

Tack Merc !

Peter Kampf
2011-06-04 @ 20:01:24
URL: http://k-retro.blogspot.com

Snygga bilder. Fan vet om jag inte såg dig där uppe. Du körde Pontiac förstås?

The StarChief
2011-06-04 @ 23:10:35
URL: http://starchief.blogg.se/

Alldeles rätt peter det var Pontiac 58 och röd kavaj som gällde.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0