Skolavslutning med Gammal Hederlig Tårta

Jag mår bättre idag men är trött.

Idag var det skolavslutning för mina flickor, en gick ut 9:an och i ett moment
att sporra till goda betyg gjorde jag ett kontrakt där goda betyg skulle belönas.
Det blir ettt syggt hål i min börs, men jag får väl se det som en investering.

Iinte ett öga var torrt i kyrkan sa min fru, om det berodde på det häftiga regn
dom fick över sig strax innan intåget.

Min fru bakade en jättefin tårta dagen till ära och med bakelitbestick, Vereco
tallrikar skulle det bli smaskens.

Vänta lite jag skall bara hämta kameran..............



...........men...Jag han inte tillbaka innan 4 tårthungriga avslutningsbarn hugt in
Jo pojkvänner hänger här oxå. Men tårtan var jätte god.

Imorn skall jag visa ett kul fynd jag letat efter i 30år de ni....

skönt att ligga i soffan med lapptoppen i knät. :-)

Clinen
2011-06-14 @ 22:58:34
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Mmm Det såg smarrigt ut!

Anna
2011-06-14 @ 23:38:33

Det som är verkligt svårt att lära sig, nämligen gruppdynamik och social kompetens är det som kommer att efterfrågas allt mera i framtiden.Betygen är inte lika viktiga som förr...

The StarChief
2011-06-14 @ 23:51:47
URL: http://starchief.blogg.se/

C: det var den jag tog det sista precis mums.

Anna: Dom sakerna har jag lärt henne MVG i båda, oavsett så är betygen nycklar om man inte har kontakter.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0