50 Tal : HSB Hus o Gamla Bilar

Bland alla böcker jag ärvde av mina morförädrar hittade jag den här
fräcka boken som HSB delade ut 1954.
Mina mormor och morfar bodde i Just ett HSB hus från 50-talet.

Boken är full av gamla fina husbilder och en del inredningsbilder mycket
kul och jag skall då och då ge er lite mysiga atmosfärer.



Kolla in den här härliga boken.
Varför ser gamla bilder som här ut som om det var betydligt gemytligare
och mysigare ut.

Det här bostadsområdet är från SANDVIKEN.


Den här bilden från stockholm och kvarteret ANKARET och några gamla bilar
har fått hänga med.




Från LANDSKRONA kvarteret Lommen, här har oxå några gamla bilar fastnat på
bilden.
Om ni känner igen någon av bilarna så hör gärna av er och tänk på att ingen är
nyare än 1954.





Den sista bilden kommer från SKELEFTEÅ och det karismatiska namnet Pantern
om någon har bilder därifrån idag så skicka dom gärna.

Kolla in vilken härlig atmosfär från denna 50-tals gata.



Clinen
2011-03-05 @ 00:15:02
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Det verkar vara en mycket trevlig bok! =)

The StarChief
2011-03-05 @ 00:37:11
URL: http://starchief.blogg.se/

ja den är fantastisk och jag som lagt den i en låda bland böcker jag inte tänkte spara huh tur att jag gick igenom lådan igen.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0