50 Tal : MECHANIX 1958

Idag en härliga dag med sol och 7 plussgrader, jag hoppade över loppisrundan
och bytte däck på vinterbilen och meckade med min morsas bil i den härliga
solen istället.
Men wow vad jag blev trött så nu sitter jag här med mina diabilder (after Eight)
och svajar i soffan, men en gammal John Wayne film botar det nog.

Den här härliga tidningen full med trix och ideér som även håller idag,
men idag lördag tyckte jag ni behöver lite kul läsning.



Jag noterar att längs ner på på framsidan har dom en liten fräck vattenskoter
och idag över 50 år senare har vi JetSki men kolla in den här föregångaren.

den kallas Amanda, båten alltså men jag undrar nog vad bruden i bad-dräkt
och hög klackade sandaletter heter.


  


Jag kan ju i och för sig förstå att man crusar omkring klädd på detta viset
i en fen försedd liten fräck vattenskoter.



Men vad som verkar lite överkurs är när byggarna till skapelsen visar att den
lätt klarar två personer. Kostym med slips, överkurs men snyggt.


Ha en bra lördag



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0