Antikmässa Och Gammal Shell Mack.

Jag for så iväg till denna världskända mässa i hopp om att hitta lite
kul prylar till våra serviser, eller nån annan kul vas.

Mässan var inrymd i 3 lokaler och jag började så i den första och där
satt ett par ungdommr vid en kassa apparat vadnu inträde ? ni måste skämta
aprillo sa jag då sa dom 100 spänn och jag skaratde och trodde naturligtvis
det var på skoj. Ack nej. det var bara att pynta men det gälld ju alla mässans
lokaler.

så jag spatserade in och innan ungdommarna slagit in min hundring i kassan
var jag ute igen prylarna i lokalen hade platsat i min saloon.
Den andra lokalen var konservatorie så den hoppade jag över.
Den tredje lokalen var fylld med ännu mer av prylar av samma slag som i den
första
Samt några av antikrundans sk experter det var alltså ANTIK mässa allt var äldr
än 100 år säkert värt sin vikt i guld och jag kunde inte låta bli att dra på smil-
banden åt dom som stod och betraktade tavlor som jag inte skulle gett 5 spänn
för, vilket dom säkert skulle kostat om det inte stått Zorn i en hörna.

Så det var med besvikelse jag släntrade iväg fråm mässlokalerna och in i en
porlinsbod som var öppen dagen till ära.



Nu  börjar det likna något.





Boden var inrymt i ett gammalt hus med lite kul retrokänsla i köket.



Snygga fat och karotter.



Idel snygga saker, och hittade jag då något ? Jo ett fat i BIMBO serien som fick
följa med hem.

Det positiva var att jag fick klart för mig att det var en ren antikmässa för om
jag inte åkt dit hade jag suttit hemma och grämt mig för att jag trodde jag
missat en massa.

På vägen hem stannade jag till och tog ett par bilder på en nerlagd SHELL Mack.
Den var faktist igång för inte så hemskt många år sedan och den ligger längs
med E22 mellan Tollarp Och Kristianstad.

Och det var nog en av dom sista mackarna i landet som bara sållde Bensin,
Cigaretter och tugummi.



Idag säljs här fönster.



Suck! hade varit fräckare med SHELL bensin mack fortfarande

Christin
2011-03-21 @ 11:48:27

Tur du hittade porslinsboden !

Där fanns mycket snyggt.

The StarChief
2011-03-21 @ 22:25:25
URL: http://starchief.blogg.se/

Ja du har rätt, annars hade jag lipat haha.

eli
2011-03-23 @ 22:28:32

Den porslinsboden var inte dum! Mycket jag hade kunnat tänka mig där.

The StarChief
2011-03-23 @ 22:53:56
URL: http://starchief.blogg.se/

ELI om det är något du vill ha så säg till så kan jag kolla på det åt dig, åker väl snart dit igen.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0