Dagens Loppisfynd

Onsdagar brukar jag besöka några loppis affärer och jag hittade lite prylar
idag.
Ett par talrikar med rutmönster fån Gustavsberg, Ett litet gult kaffe fat
från rörstrand. En eldfast form från Höganäs.
Ett litet gäng bestick med rosa skaft som jag skall ha på jobbet.

Samt några vereco glas och ett fat.

Faten på bilden har jag inte direkt användning för dom liksom bara följde
med hem och jag tänkte att om någon annan har behov eller samlar så kan
jag byta eller sälja vidare.



Den här prylen var en höjdare



En härlig svart skål, men vad är den gjord av.



Jodå PLAST och tillverkad Till FOSFATBOLAGET I STOCKHOLM i mitten står det
MEPAL.

MEPAL är ett plastföretag etablerat i Holland någon gång under 50 talet.
Clinen
2011-03-10 @ 11:23:07
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Det där lilla gula fatet har jag också men jag har koppen till mitt fat också. =)

The StarChief
2011-03-10 @ 22:05:49
URL: http://starchief.blogg.se/

C : kul hittar du en kopp till har jag fatet.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0