Ett par påsar från förr.

Tack för alla bilsvar se längst ner rätt rad.

Lördag och upp med tuppen för att åka till möte med Flottans män i Karslskrona.
När jag kom hem for jag ner till den kända antikmässan i Brösarp vilket jag berättar
om imorgon.

Hemma och ganska trött gjorde jag ett litet dyk ner i källaren för att sortera
lite böcker som jag tänker ta med till antikvariatet, då hittade jag några fräcka påsar.



1930 startades efter Amerikansk modell lågpriskedjan EPA.
Enhetsprisaktiebolaget, alternativt Enhetspris AB
Inte så poppis av andra handlare naturligtvis, 1978 gick man ihop med TEMPO
och kulten var över.



Anette i Kristianstad  " Damernas Lilla Paradis " Idag har Damernas Lilla bytts
ut mot en trist mat restaurang sånt där hippställe där hippa typer sitter och kollar.

Mellan Anette,s och Matställena låg min absoluta favorit leksaksaffär här
Gemla Boden suck vilka minnen.

Jag tror dom sållde såna här snygga kläder som denna annons från 1956 visar.



Lika snyggt som mycke annan formgivning från 50-talet, Som fräcka bilar exempelvis.

Rätt rad på gårdagens quis är
1. 58 Ford Consul 
2. 58 Renault
3. 53 Nash Ambasador
4. 57 Nash Ambasador 
5. 56 Sunbeam rapier.

Mr Lincoln kasserar in Ölen.
Christin
2011-03-21 @ 11:50:14

Kul skaer, framför allt EPA-påsen som väcker nostalgiminnen till liv :-)

The StarChief
2011-03-21 @ 22:19:16
URL: http://starchief.blogg.se/

Ja visst e det kul, hade dom inte en länk runt oxå ?

Christin
2011-03-25 @ 18:57:26

nu när du säger det så... :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0