Ny Byrå Med Sanslöst Fynd

Häromveckan ropade jag in en ny byrå med 4 lådor för vi tänkte byta
ut 3 lådaren vi haft tidigare.



Me dom här små dinglande metallhandtagen påminde den om en byrå jag
kommer ihåg från min tid som mindre.

Det var här i hallen jag öppnade lådorna för att kolla lite grann och det som
då dök upp i översta lådan var inte där innan i veckan när jag kollade
in den på auktionsfirman.



Ett gem och ..............



Jodå en ljusblå strumpebands hållare från förr, som nog ramlat ner inuti byrån när vi
bar omkring och hanterade den.
Helt otroligt kändes som att hitta en stor guldklimp i vaskpannan.

Så troloigtvis har byrån stått i något sovrum när det begav sig.

Nu hamnar den bland mina andra fräcka föremål från förr, gemet skall jag sälja
till någon gem samlare.



Nypolishad och på plats.

Ha en bra kväll


MagicMike
2011-03-24 @ 08:14:03

Underbar. Vi hade en liknade hemma i lägenheten när jag var grabb. Jag fick sedan en hundvalp som fick den nedersta lådan som sin.

Idag står byrån i mitt garage med diverse bildelar till min Karmann Ghia-65. Kanterna på byrålådan som jycken sov i har mycket naggade kanter, men varje gång jag drar ut lådan påminns jag om min gamle kompis!

Clinen
2011-03-24 @ 11:06:51
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kul att hitta fynd inne i sina fynd! =) Då blir man glad. Mycket fin byrå! Jag ska skaffa mig en ny byrå också hade jag tänkt. Behöver en i köket =)

The StarChief
2011-03-24 @ 21:50:39
URL: http://starchief.blogg.se/

MM Jag misstänker att din kamrat är borta men byrån fins kvar, kul minne.

C det hittar du säkert.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0