Skum Vas och Pontiac

Här kommer två härliga fynd. Ett igår från min Loppisrunda i form av en
fräck vas som det står Made In Germany i botten på.
Tacksam om någon kan upplysa mig om vad det kan vara.



Ett fynd från Amerikat.

För många år sedan när jag for runt i USA hörde jag ett rykte om en gammal
Pontiac bak en lada, efterforskning gjordes och jodå där stod den.
1958 Pontiac ChiefTain safari.

Och den gamle svenskättlingen som faktist var född i sverige lät mig
köpa bilen för 50 dollar.

Tyvärr satt motorn fast och golvet var dåligt efter många år ståendes i gräset
han kom inte ens ihåg varför den hamnat där, komplett och ganska fin innuti.

Blev så småningom reservdelsbil till någon av mina andra Safaris



Man vet aldrig när och var dom roliga fynden dyker upp.

lincolncadillac
2011-03-24 @ 23:25:44

.Förmodligen en vas från Tyskland.. att döma av mönstret så är den kanske gjord i D.D.R. i Dresden på Erich Honecker Porslinswerke




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0