Vår Flygplats 50 År

Den här fräcka bilden hämtade jag från vår dagstidning Kristianstads-
bladet idag.
Vår flygplats som tydligen invigdes 1961 fyller 50 år idag, vad fräckt hoppas
dom kör hit någon tidstypisk kärra i sommar.

1961 hade vi inte flyttat hit ännu men jag kommer ihåg på tidgt 70-tal
när vi låg och smög i gräset bak hangarerna för att kolla in drakenplanen
då flyplatsen oxå användes flitigt av miltären.
Minns ännu skräcken när ett DRAKEN plan drog på och min keps försvann
från huvet som en misil, hittade den aldrig.



Någon flygspanare som känner igen planet.

Någon som känner flygvärdinnan?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0