1:Maj En Cruising med Fika.

Då var det dags för en Cruise den 1:a Maj som vi gjorde förr.
Fika korgen är packad med kaffe och Marie kex.
Eldandet igår var naturligtvis en höjdare som vanligt.



Jag har hittat en fräck duk som jag tänkte att man kunde ta fram och fika på.

Så bar det iväg mot samlingsplatsen där vi samlades för några år sedan
för att sen köra en runda.

 så här såg det ut när vi väntade
på att alla dom andra skulle dyka upp 1986.
Så här såg det ut idag 2011 25 år senare.



Fortfarande först på plats och väntan på dom andra.

tyvärr dök det bara upp några bilar till men vi körde en runda sen stannade vi
på MC Donalds ock käkade den nyintroduserade burgaren för att fira startåret
1955.



Därefter gled vi en runda på landet och jag tog en bild på min fru i samma position
som 1985 och för mig är hon samma snygga böna som körde starcheif 58,an
då.



Jag passade på att luta mig ut genom rutan  och ta en bild på bilen  som för
26 år sedan.



Då  vädret inte var lika bra idag som resten av helgen satt vi kvar i bilen och tog en fika.



En härlig Cruise  sen tillbaka till vardagen, klippa gräset, bygga portar, börja
färdigställa altanen mm

Clinen
2011-05-01 @ 23:24:50
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Låter trevligt =)

The StarChief
2011-05-01 @ 23:51:21
URL: http://starchief.blogg.se/

Clinen. Ja det det är dags att du tar dig hit en vända så kan vi crusa en runda med fikakorgen.

ha det bra.

Rockabilly Nicke
2011-05-02 @ 11:19:16
URL: http://www.wilmerxsc.se

Ja, hade ni masat er ut till Östra Göinge på lördagen, så hade det säkert kommit ett 10 tal bilar till på söndagen.

Christin
2011-05-02 @ 14:20:54

Kul med er retrofikautflykt :-)

Och vilken fikakorg sen, så snygg den är !

eli
2011-05-02 @ 18:06:46
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/

Vilket gulligt inlägg! Ni kommer bergis att vara där - först och vänta - om 25 år till, du och din snygga böna. :-)

The StarChief
2011-05-02 @ 22:11:29
URL: http://starchief.blogg.se/

Jo nicke kanske det men jag hade själv fullt upp hela lördan med vårt Bål, nästa gång kanske, hade en förhoppning.



Tack för det Christin och Eli, och eli du har nog rätt.

Felix
2011-05-02 @ 22:12:05

Tack det var rart skrivet.Puss Love You =))))



The StarChief
2011-05-02 @ 22:13:29
URL: http://starchief.blogg.se/

Jo nicke kanske det men jag hade själv fullt upp hela lördan med vårt Bål, nästa gång kanske, hade en förhoppning.



Tack för det Christin och Eli, och Eli du har nog rätt.

Jenny
2011-05-02 @ 23:56:09

Hej! Vilken härlig blogg! ETt hett tips till er som gillar 50talet är att besöka Daisys på Näsby Kristianstad den 28-29 Maj! Det blir en härlig nostalgitripp bak i tiden med gamla godingar som spelas utomhus, extrapris erbjudanden, clowner, ballonger och ROLLER RIRLS som serverara er vid bilen precis som det var förr! Missa inte denna helg fylld av roligheter på Daisys! Ni är hjärtligt välkomna =) / Jenny

Jenny
2011-05-03 @ 19:53:13

ROLLER GIRLS SKA DET GIVETVIS STÅ =)!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0