Att Vinna en Bil på 50-talet

Fredag kväll och sitter här med lite Amerikansk öl och bara njuter av att det är
FREDAG.

1958 Körde Mechanix Illustrated ett lotteri där högsta vinsten var en Pontiac
Bonneville 1958 Cabbe och dom 5 nästa priserna var Var pontiav starChief 58
4dr Ht och därfeter en massa resor båtar mm.



Jag brukar ofta undra vem som vann dom här fräna priserna.



Här lite av dom andra vinsterna.

Vad som var lite cool är när jag kollade i en SE från 1955 hittade jag
jag den här fräcka annonsen.



33 VOLVO att lottas ut, smäller ganska bra redan 1955
Undrar vem som vann alla dessa 33 bilar för en lottkostnad av 2:-



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0