Rörstrand och Caltex i udda miljö

Söndag med mycket arbete och lite paus men ett par kul prylar kom jag på
att plåta idag när jag arbetade.

När jag matade vår lilla katt tyckte jag att hon kunde få vara med på bild idag,
hon är också lite retrogalen och gillar sina Rörstrand COSTER tallrikar, hon kan
inte direkt berätta det för det är mest ljud innan maten kommer fram.

Men hon kan rita och det gör hon ofta med 3 streck i mitt furugolv vilket jag
inte uppskattar. Hon heter Amber.



En annan pryl jag använder när jag bygger är min byggsåg och jag brukar alltid
spara sågspånen för att strö vid lite oljeläckage mm
Spånen samlar jag i den här fräcka spannen.



California Texas Oli Company som sedermera blev Texaco.

Mitt första minne av Caltex var när jag var 4år och skylten satt fast i huset vi
hyrde märkligt att man kan ha minne från när man är 4.



Baksidan är oxå snygg.

(inslaget skulle varit igår men det var bloggproblem så det fick bli idag)






Helena
2011-05-09 @ 18:38:09

Naaawwww vad söt hon är på bild och klok oxå som ritar......=). En stolt matte.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0