Snygg TV

När jag var liten satt jag på vinden hos vår granne och läste TEKNIK FÖR ALLA, MOTOR och Teknikens värld från 50-60 talet den gamla damen som bodde där hade haft 6-7 söner som had köpt dessa tidningar och jag lyckades tigga till mig några nummer som jag faktist har kvar. Men alla dom andra hundratals tidningar som låg årgångsvis i lådor skulle vara kvar ifall barnen som hon sa, ville ha sina tidningar.
När jag så betydligt flera år senare frågade om just alla dessa tidningars öde så hade dom åkte med idottsföreningens pappersinsamlingssläp, och naturligtvis bannad man sig för att man inte bevakt händelserna, så kan det vara ibland.




Gittan
2011-11-04 @ 22:22:14
URL: http://www.gittansvardag.blogspot.com

Elisabeth har en del ex av Teknik för alla och vad jag har noterat så läser hon dom om och om igen. Måste vara synnerligen intressanta tidningar!

Perra
2011-11-04 @ 22:43:17
URL: http://ostraketen.blogspot.com

Riktigt fräck televisionsapparat. Gillar det nästan runda bildröret.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0