Kamratposten

Hur många kommer ihåg Kamaratposten som tillsammans med Lyckoslanten vår dåtidens skoltidningar eller vad man nu skall kalla dom.

Jag kommer i alla fall ihåg Kamratposten med korsordet på baksidan och Lyckoslanten med tjejerna Spara och Slösa.

Markus
2011-10-06 @ 11:28:19

Kamratposten var ju bara toppen. Lyckan var total varje tisdag när man kom hem från skolan och det låg en ny fräsch Kamratposten på överkastet. (Självfallet var mamma hemmafru och skötte om sängbäddningen).



När spalten "Maj-Brith svarar på sexfrågor" introducerades så blev tidningen bara ännu mera älskad.



Tror dessutom att tidningen funkar som en bra "pubertetsmätare". Helt plötsligt en dag så tappade man bara intresset för den och vred om uppmärksamheten mot helt andra intressen.

Christin
2011-10-06 @ 15:14:56

Kul att se en Kamratposten från 60-talet.Jag prenumererade på den några år i början på 70-talet. Lyckoslanten fick vi i skolan tidigt 70-tal och jag förfasade mej över Slösa precis som det nog var tänkt :-)

The StarChief
2011-10-06 @ 21:58:03
URL: http://starchief.blogg.se/

Rätt på huvet Markus, känner igen det.

Någon av er som kommer ihåg tidningen man fick från Tandläkaren med tandtrollen hacka hål och holka ur.

Gittan
2011-10-07 @ 19:56:15
URL: http://www.gittansvardag.blogspot.com

Å dessa tidningar läser barnen än idag...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0