Loppisrunda

I lördags tog jag och frugan en tur på Österlen dels för att bara få komma iväg från allt arbete och se om vi kunde hitta någon ny loppisbod. Vädret var kanon men det fick bli volvo då pontiacen står under en hel hög med prylar. Men i och för sig en 84, a volvo har bara 3 år kvar till att bli en fullblods veteranbil.

Vårt första stopp blev kiviks Äppletavla som varje år sätts upp i Kiviks hamn med motiv skapade av äpplen från traktens frukt träd.



Mitt emot på en gräsplan stod Kiviks höjdare en HotRod från Massey Ferguson.



Vi körde så vidare mot Simrishamn som brukar ha en massa loppis stånd i parken på lördagarna men idag var det bara ett fåtal stånd men något måste man ju handla annars betyder det otur.

En fantastisk liten Järngryta som är en miniatyr till en större vi har.



Efter Simrishamn for vi vidare på små skånska vägar och stannade till i gladsax där vi handlade lie kul saker och jag tog ett par bilder på ett par andra kul saker.
Men det får ni se imorgon,  god natt.......




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0