Från Året Runt 1964

Satt och bläddrade i en året Runt från 1964 och fastnade i ett reportage om där 150 raggare  skulle åka till Umeå från Skellfteå och göra upp, och under märkliga omständigheter blev en ung tjej från Umeå påkörd och omkom. Ord som raggarbilar, raggarrivstart används och det pratas om karvan med 22 bilar.

Men det tänkte jag inte fortsätta berätta om utan kolla in den här fräcka IFÖ anonsen.



nu skall jag fortsätta läsa om dramat.
Anna
2011-09-19 @ 08:34:37
URL: http://ljuva50tal.blogspot.com

Ja, vi har alltid krigat mellan Umeå och Skellefteå! Jag är ju Umebo jag :) (Bor 1,5 mil utanför Umeå nu). Men det ska ju inte få gå så långt så att folk dör!



Härligt badrum!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0