Fynd och krossat glas.

Köpte den här  duken och några tallrikar, egentligen behöver jag dom inte men priset var rätt.
Min fru hatar detta att bara köpa för det är billigt, men jag kan helt enkelt inte låta bli.



GEFLE LANSETT eller LANSIET kommer inte ihåg vad det stod i dom andra.



Jag tror jag berättade om att jag köpte en sån där teakplatta med små uppläggskålar.
det är ett tag sedan nu men jag fick dom på tradera för bara några kronor.



Så här hade man packat det, rätt in i ett vaderat kuvert och säljaren sade att han tog en chans.

Jag ser tyvärr ett mönster, om du skulle vinna något billigt så blir säljaren besviken och bara stoppar ner prylarna i vad som helst för går det åt pipan är det inte så många pengar det handlar om. I det här fallet fick jag tillbaka mina pengar men med lampan har plötsligt säljarens E-mailadress slutat att fungera.
Det är synd för det är prylar som likson bara försvinner från världen.

AL
2011-09-08 @ 08:59:19
URL: http://skyndafynda.blogspot.com

Det där är orsaken till att jag aldrig handlar på Tradera. #1. Jag tycker att många av försäljarna är oseriösa och inte är riktigt hundra i skallen. #2. Att posten inte kan hantera sina paket, men gärna tar alla dina pengar för besväret.

Jesper
2011-09-08 @ 10:40:03

Hejsan! Känner igen det där! Vann för ett tag sedan en auktion på Tradera, inte jättebilligt, men ändå.



Det var en keramikfågel av Mari Simulsson Uppsala Ekeby. Jättefint skick och såg verkligen fram emot att få den på Posten.

När jag väl hämtade ut paketet som jag trodde det låg i, visade det sig att det var instoppat i en vadderad påse bara.



Som tur var så höll objektet, men säljaren tyckte jag var arrogant när jag påpekade att man inte skickar keramikföremål i vadderade påsar!

Mikael
2011-09-12 @ 14:36:59

Hej! Har handlat en del på Tradera och hittills har allt kommit fram helt. Men ibland har det varit rena turen. De som handlar professionellt med antikt, begagnat och kuriosa brukar packa ordentligt, med kartonger i stadig wellpapp, bubbelplast o.s.v. Är säljaren en privatperson är det ofta lite si och så. En del är väldigt optimistiska i kombination med att de är väldigt snåla. De förpackar med vad de råkar ha hemma, något de har hittat i grovsoprummet eller något de på annat sätt lyckats snika till sig gratis.



Köpte en gång en trasmatta som var inslagen i billigaste sortens presentpapper, som säljaren uppenbart snott vid presentinslagningsdisken i någon affär. Pappret var naturligtvis helt söndertrasat när mattan kom fram.



Personligen föredrar jag säljare som tar betalt för förpackningsmaterial (självkostnadspris) och packar ordentligt.

The StarChief
2011-09-15 @ 23:24:01

Håller helt med Micke, har ännu inte fått tag i lampsäljaren. Får väl ringa.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0