Kan Bilar Flyga

Lördag och Jobbedags igen, saloonjobbet skall hålla på några veckor till.
Men jag tog en paus för att besöka antikkällaren men det var stängt idag typiskt men vi hittade en snygg lampa på ett annat loppis ställe.

På En teknik för Alla från 1956 ser vi den här roliga skapelsen och faktum är att det är sant att bilar kunde flyga på 50-talet därav alla vingar fenor.





Någon som kommer ihåg Man with the golden gun där flögs det oxö med bil.

Någon bilguru som känner igen själva bilen.

Clinen
2011-09-03 @ 23:50:10
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

En saab tror jag det är iaf men jag är verkligen usel på bilar :P

The StarChief
2011-09-04 @ 00:35:03
URL: http://starchief.blogg.se/

Jag tror inte det är en SAAB men dom gjorde i alla fall flygplan och på dom gamla hederliga saabarna var det ett flyplan i rattcentrum.

Cliff
2011-09-04 @ 12:43:53

Det är kanske en Tatra"plan"? Ha ha!

Den hade ju en stor fet stjärtfena bak. :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0