Läskande från 50-talet

Någon som kommer ihåg den här läsken ?
Läsk var lika luxuöst när man var liten, som champange är idag. Fick man en flaska nån gång så var man lycklig som en speleman och kunde ha den med sin plaskork i timmar.
Var man på kalas så var det saft oftast spädd till en blekhet som gjorde att man säkert fick ut mer än dubbelt mot föreskrivet blandningsförhållande.

Eli
2011-09-27 @ 01:19:37
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/

Åh, jag minns lördagarna då man fick en (1) dricka. Valde nogsamt bland Champis, Portello, Loranga och Sockerdricka i backen. Sög sedna på läsken en hel kväll. Hade man tur var det Helgonet eller en LÅNGFILM på tv. :-)

The StarChief
2011-09-27 @ 22:38:38
URL: http://starchief.blogg.se/

Eli: ja men bara en dricka inte fler.

Christin
2011-09-28 @ 16:01:08

Jag fick också köpa en läsk ibland på lördagen, men aldrig cola för det var visst så farligt för tänderna.Godis hade vi däremot alltid hemma... :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0