Musikfrågan

En härlig artist var Gene Pitney som hade stora skivframgångar på 60-talet.
Han föddes 17 febb i Hartford Connecticut och hittades död på sitt hotellrum i
Cardiff, Wales under en turné 2006.

Låtar som Gone Live My Life away, The man who shot liberty walance, Somethings
Gotten Hold Of my Heart, var bland mina favoriter.

Men till Själva musikfrågan då.
Två andra av mina favoriter var Twenty Four Hours From Tulsa och den kanske inte
så kända låten If I Only Had Time.  Dessa båda  översattes av svenska
låtskrivare, och
frågan är vad hette dessa låtar på svenska och vem sjöng dom?
För att skilja agnarna från vetet vill jag veta vem av dom
och exact var jag träffade
på en av dom på en strandpromenad på väskusten för några år sedan?
Samt vad hade den ena av dessa svenska artister
gemensamt med Gene.

Lite klurigt kanske. men är ni finurliga så fixar ni det.



Anonym
2012-04-03 @ 07:26:15

Inte en aning...men jag tycker denne Gene påminner om Mr Bean...kanske hans okände kusin

Mr P
2012-04-04 @ 18:35:17

Gene Pitney låtar



Twenty Four Hours From Tulsa = 15 min från Eslöv av Östen Warnebring 1969, även svensk text.



If I Only Had Time = Om vi hade en dag av Lill Lindfors 1968

eller Ola Håkansson som åxå sjöng in den 1969,

svensk text Per Hellberg, från början en fransk låt (Jen'aurai pas le temps) översatt till engelska.



Jag gissar:

Du mötte Östen Warnebring på västkusten.



Jag gissar vidare:

Att både Gene Pitney och Östen Warnebring dog på ett hotellrum under en turné år 2006.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0