2 Year Aniversary & Elvis Birthday

Hej, Idag har Elvis och den här bloggen födelsedag. Dagen till ära har vi firat med Elvis middag och bara spelat Elvis hela dan. Att Bloggen fyller 2 år idag firar jag med ett stort inlägg samt en del förändringar.

Hoppas alla som hängt med har haft nöje av min inlägg, och jag vill samtidigt tacka alla för trevliga och possitiva kommentarer.
Jag har funderat en tid på vad jag skulle kunna göra för justeringar för att ändra min blogg lite. Ganska snabbt släppte jag tanken på att bygga om själva sidan för det behärskar jag inte ändå.
Att stava lite bättre kanske, njae då kanske inte folk har lika roligt när dom läser.

Så jag kom fram till att jag bara ändrar mina kategorier och för att göra det kul så börjar alla mina kategorier på bokstaven B . Kategorierna kommer att handla om det som jag tycker är absolut roligast att lägga in. Så nu kommer alla kategorier med exempel håll till godo.

BLANDAT 40-60.

Den kategori som är störst, här kommer allt möjligt ungefär som idag. Fynd, Möbler, Prydnadsprylar, Samlingar, Från tidningar mm. Har varit 3 olika men Blir ihopaslagen till en.

Här från en Tidning från 1961 där man gör reklam för den fräcka perstorpsplattan.




BENSIN :

Här kommer alla mina inlägg om allt runt bensinmackar mm Jag kommer inte i närheten av GP-63 eller MACK o MOTELL men något skall jag väl kunna bidraga med.
Här en härligt renoverad mack från USA.




BIODUKEN:

Runt filmvärlden, Inlägg från filmer, Skådespelare. Filmtips, mm
Här Tony Rome från 1967, Frank sinatra som deckare i Florida omgiven av sköna damer, här
i form av JillSt John. Bor f,ö på en båt.




BÅTAR:

Här allt om fräcka båtmodeller från tiden då design var nummer ett, samt annat runt båtar
som fräcka bryggor, Fiskmåsar och annat kul.
Själv letar jag fortfarande efter den där speciella båten.




BRUDAR:

I den här kategorin kommer mycket modekreationer, Pinupbrudar, mm
Jag är sanslöst svag för flickorna från 40-60 talet då nylonstrumpor, högklackat,  Snygga frisyrer och Klänningar var modet.
Det här omslaget från Damernas Värld talar sitt eget språk




BILAR:

Här buntar jag ihop allt runt bilar, om det är mina favoriter Pontiac eller vilken annan modell som helst och allt annat runt om bilar.
Här en av mina Pontiac,s i förrådet så där härligt dammig med en gammal gungstol på taket.
Precis så som man skulle vilja hitta en pärla i nån gammal loge och få den för en spottstyver.
Jag hade denna igång idag och körde lite fram och tillbaka hehe




BIKES:

Då jag gillar gamla cyklar, mopeder och vespor så lägger jag dom i denna kategori tillsammans med allt annat som rör tvåhjulingar.
En ruggigt frän cyckel från 40 talet (tror jag)




BLANDAT övr:

Här kommer det som inte platsar i dom andra grupperna.
I helgen åkte julen i huset ner och här har min fru samlat ihop en del av allt som skall ner i sina
kartonger och lådor.




BANDET:

Kallar jag den kattegori som innehåller musikinlägg mm

Här Damita Joe född 1930 i Austin Texas, avled december 1998 hade en brokig kariär med inte så många hits. Den låt jag tycker är allra bäst är Dance With A Dolly som kom 1961 och slog bra i svedala. Låg 13 veckor på radio Nord,s Top 20 lista.


BACKPEGELN:

Finns kvar och här kan komma en och annan kul berättelse från egna upplevelser.


BIG ELVIS:

Kommer att handla om Elvis och allt därikring Filmer och Musik mm.
Idag fyller han år och då kör vi Elvis middag samma käk som vi åt när vi besökte Graceland.
Köttfärslimpa, Sås, Majs, Bönor och Coka Cola.



Detta kör vi lite då och då när det är lite speciella minnen vi vill hylla. Speciella muggar
som man fick när man köpte middag.



Två små härliga töser som fortfarande gillar Elvismiddag och kommer ihåg Graceland som vi
här besöker. Carolina och LisaMarie. Grattis Elvis, you are always in my mind

BUY:

Här hamnar köpes och säljesprylar, gärna om någon annan söker något kan jag lägga upp
en bild här.



Det var det hela för idag. Jag kommer desutom att ha Blogg ledigt Fredag el Lördag kväll
behöver villa huvet lite då jag sitter vid datorn en stor del av dagen i jobbet f,n.
Så nu får vi se om jag orkar 2 år till

Ha en Bra kväll

The StarChief




Clinen
2012-01-08 @ 21:23:53
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Härligt. Grattis! Kul att ha kategorier som endast börjar på B =)

The StarChief
2012-01-08 @ 21:32:49
URL: http://starchief.blogg.se/

Tack C.

Gittan
2012-01-08 @ 21:41:38
URL: http://www.gittansvardag.blogspot.com

Ja Grattis på tvåårsdagen då! Ser fram emot alla B!

Raggmunk
2012-01-08 @ 22:17:05
URL: http://raggmunkoflask.blogspot.com/

Grattis, jag följer ett år till om du orkar :)

lincolncadillac ..Webdetective
2012-01-08 @ 22:40:20

Kul med b -temat.. stafa hur faen du villh.. jaeg brukar fata de mästa.. o ibland blir det ju lite kul!!...redan 2 år ..? hmm. ta 2 till.. Hittar jag lämpligt material. bilder, så skickar jag i fortsättningen åsså!

Christin
2012-01-09 @ 16:25:47

Grattis på tvåårsdagen! Fortsätt gärna med dina Bilder och Berättelser. Blandat är favoriterna för mej.

Maria på tid och rum i Årsta
2012-01-09 @ 19:32:13
URL: http://tidochrum.nu

Bra joBBat! :)

The StarChief
2012-01-09 @ 22:20:15
URL: http://starchief.blogg.se/

Tack för alla possitiva kommentarer.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0