Bilavdrag

1958 kom lagförslaget att man skulle få dra av resor till och från arbetet, här i tidningen MOTOR från 1960 får man en beskrivning om va det handlar om.



Man fick dra av 1:70:- per mil och man skulle tjäna minst en Timme på att köra mot att använda
komunala transportmedel. Man skulle räkna tid som det tog att gå till bilen öppna garagedörren
etc.

Det är ungefär som det är idag tycker jag så här 50 år senare.



Jag har inte en massa små käcka bilar runt min blankett när jag fyller i den, kanske
man skulle börja med.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0