När 50-talet åker ut

Idag flyttade jag möbler i garget så jag skulle komma åt Pontiacen för att fortsätta renoveringen.
Då kommer grannen in som köpte huset mitt emot som jag ville köpt för att öppna ett fik.
Han frågade om jag ville ha något i köket för nu skulle det ut.

Huset som byggdes 1950 och hade sin orginalinredning kvar skulle tyvärr få ytterliggare en
uppdatering.



köks Skåpet räddat till eftervärlden och även ..............



............. Köksfläketen från 60-talet som fortfarande funkar.

Kommer ihåg i somras när jag fick en massa saker som blev över när uset tömdes och idag när jag
röjde i garaget kom dessa prylar fram från granhuset.



Strykjärn och Brödrost.



Kaffekanna och köksvåg.

Glad att jag kunnat rädda en del av alla saker, men synd att jag inte fick min andra hälft
med mig på mian café planer då. Nu ångrar hon sig.



Gittan
2012-01-15 @ 09:26:04
URL: http://www.gittansvardag.blogspot.com

Tur iaf att du räddade en del inredning och din stackars granne kommer då i framtiden att bo i ett hus utan själ. Synd att det inte fick bli ett cafe´istället!

Clinen
2012-01-15 @ 14:32:04
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Haha, lätt att vara efterklok. Snyggt skåp! =) Min morbror har kvar sitt originalkök och han har sagt att jag kan få det om och när han ska ha ett nytt. Tyvärr lär det nog dröja väldigt länge innan det ens finns någon tanke på att byta det köket tror jag.

Mercury
2012-01-15 @ 16:37:02

Ja nog gör du en god insats men det måste bli trångt att spara på nostalgiprylar. Ett retrocafe hade varit trevligt hoppas du hittar någon bra användning för grejorna.

Christin
2012-01-15 @ 17:57:33

Bra att du räddade lite av grannens kök iallafall.Kanske kommer grejerna till nytta i ett framtida café...vem vet...

The StarChief
2012-01-15 @ 22:56:27
URL: http://starchief.blogg.se/

Jag hoppas en dag att jag kan bygga ett litet kaffé nån stans, kanske i min bilhall.

Du har rätt Mercury det är jobbigt att vara samlare.

Käns ändå skönt att rädda en del prylar.

Cliff
2012-01-16 @ 18:55:20

Ja, jag håller med de andra,. det var ju för väl att han kom in och frågade om du ville ha det istället för att som många gör idag...

kastar urskiljningslöst och inte tänker ett steg längre. Det finns säket många som nostalgi renoverar gamla hus och hade varit jätteglada över ett sådant fynd.

Folk kastar på tok för mycket av gamla fina designmöbler och annat som säkert hade varit gångbart i många år till.

The StarChief
2012-01-16 @ 20:42:12
URL: http://starchief.blogg.se/

Grannen en helt ok juste par som kommer över med lite gamla prylar som dom river ut.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0