Räddade Skatter.

I veckan när jag var på tippen och kastade saker så hamnade jag i återvinningshallen bredvid en bil med gallersläp. Under tiden jag kastade saker såg har dom lastade ur och kastade den ena bra saken efter den andra i containrarna.
Man får ju inte plocka saker på tippen men man får lov att ge varandra saker, så till sist kunde jag inte hålla mig utan jag gick fram och frågade om dom skulle kasta allt så kanske jag kunde få några av prylarna, det gick utmärkt.

Dom sa att dom tömde ett boende efter en gammal dam och det var tredje lasset dom körde hit
och när jag tittade ner i möbel containern var botten var täckt med teakmöbler.

Dessa grejor räddade jag sen fick jag ge mig av.



En liten käck byrå som hade blivit flis till värmeverket om jag inte dykt upp.



Den här emaljgrytan hade hamnat i metallskroten om jag inte räddadt den.



Ett hederligt askfat på skaft, som oxå var på väg till metallbingen.

Dessa skatter pluss lite gamla plastspannar räddade jag.
Undrar hur mycke annat som gick hädan denna dag.



Clinen
2012-01-23 @ 10:58:12
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Usch så trist när folk slänger dyrbarheter! Kul att du kunde rädda några av dem iaf. =)

Gittan
2012-01-23 @ 14:37:55
URL: http://www.gittansvardag.blogspot.com

Man förundras att det fortfarande finns de som slänger riktiga saker...fast å andra sidan är det ju lite tur för oss "ekorrar" som kan bli hur glada som helst över gamla saker...det som är skrot för en del är guld för en annan...snygga fynd gjorde du iaf.

Tanten på auktion
2012-01-23 @ 18:42:45
URL: http://tantenpaauktion.blogspot.com/

Bra jobbat! Man varken vill eller vågar tänka på vad det hann kasta före du dök upp...

The StarChief
2012-01-23 @ 22:29:41
URL: http://starchief.blogg.se/

Håller med, jag vågade inte fråga och heller inte ställde jag frågan om jag fick följa med och tömma där dom tömde.

Christin
2012-01-24 @ 11:28:48

Jag blir upprörd över sådana människor!

Varför skänker eller säljer dom inte sakerna istället ??? Borde vara lika enkelt att skänka till en loppis som att kasta bort fina grejer!!

Sen förstår man sej inte på deras smak heller men det är ju en annan sak..

The StarChief
2012-01-24 @ 23:14:33
URL: http://starchief.blogg.se/

Kan bara hålla med igen Christin, så lätt att lyfta luren till nån loppis förening.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0