Strykande Åtgång

Den här läckra prylen hittade jag i loppisboden.

LISA Strykjärnshållare inköpt på EKO hallen för 2kr och 40 öre.
Undrar om dom hade en strykande åtgång, undra vad som menas med det
uttrycket. Att stryka en katt medhårs vet vi ju men att få stryk är något helt
annat. Måste betyda att man hamnar under något varmt och blir platt.

Att vara strykrädd måste betyda att man inte vill bli strykt.

Christin
2012-05-15 @ 22:41:16

Visste inte att det har funnits separata strykjärnshållare. Tack för stryktipset ! ;-)

Håkan
2012-05-16 @ 15:25:15

Tur man inte är strykpojke!

Moster Mjölgumpa
2012-05-16 @ 17:03:23
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com

En sådan har jag i mitt städskåp. Tyvärr finns det nog inte sådana att köpa längre, så om vi flyttar ifrån huset tror jag nog att den skruvas ner och följer med i flytten.

Vid närmare eftertanke är min lite annorlunda för jag har en krok i nederkanten som man hänger sladden på.

The StarChief
2012-05-16 @ 21:29:39

Låter smart moster MG med sladdkrok.



Stryktipset är gratis det kan du stryka under på Christin.



Nä håkan vem vill stryka.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0