Projekt Tuch Up Pontiac

Några veckor i Garget för att fräscha upp en reklambil har nått sitt slut.
Före.............
 
 
 
Efter............
 
 
 
Här är den nya platsen för reklambilen.
 
Rear view.........
 
 
 Rear view after.......... 
 
 
 
 
 
Flak
2013-01-08 @ 23:04:43

Riktigt snyggt

Svar: Tackar!
The StarChief

Larsson
2013-01-10 @ 17:38:27
URL: http://larsson-larssons.blogspot.se/

Men detta är väl inte möjligt! några veckor?

Svar: Jo jag började nån gång i november och sen har jag väl lagt ett par två timmar om dan. Sitter vid TV,n o polerar kråm, Jag har ju bara rollerlackat och pensellackat några varv bytt ut en massa kråm, polerat upp lister, fixad däck o fälgar vilket tog lite tid, målat sidodekorer, tillverkat listklipps, tätat runt rutor, putsat upp inredningen, bytt baklucka, samt lite annat pyssel. Men jag har rätt bra koll på hur man gör vid det här laget så det går rätt fort. Men det var ändå lite trixit att lacka med pensel o roller fick göra om några gånger.Rikta kofångarna är oxå lite jobb dom brukar vara ganska knöliga men det går hyfsat bra det med.
The StarChief

Larsson
2013-01-11 @ 15:05:13
URL: http://larsson-larssons.blogspot.se/

Ok, där bevisas min tes att man INTE behöver lägga ner tex 10 000-tals kronor på lackering. Det GÅR om man har KUNSKAP, TID och INTRESSE att med enklare och billigare medel få till en fin bil. Stort grattis till ett superbra resultat!

Svar: Tackar
The StarChief




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0