En svunnen tid

Många med med mig mins nog dom härliga mackarna från förr
som hade mer prylar för bil o cyckel än matvaror.
Den härliga kullerstensgatan är oxå borta här i Kristianstad.
 
 
 
 
Perra
2014-02-25 @ 14:11:35
URL: http://perrasmotornostalgi.blogspot.com

Trevliga nostalgibilder med Esso, Nynäs och Koppartrans. Vid närmare studium hade också en Caltex-mack smugit sig in!

Svar: Japp, du har rätt Perra.
The StarChief

Larsson
2014-02-25 @ 19:08:49
URL: http://larsson-larssons.blogspot.se/

Sommaren 1960 bodde jag några veckor hos bekanta till familjen i Kristianstad så då borde jag ju sett några av dessa vyer? Detta minns jag inte något av men däremot så minns jag ravinerna m m i Forsakar väl.

Svar: Det har du nog om du kom in mot stan från typ Hässleholm på gamla riksvägen som den kallades.
The StarChief

M Persson
2014-02-25 @ 20:25:45

Tjena,
Fantastiskt fina bilder från Långebro, minns det själv.
Men en fråga ang snygga amerikanska bilar och deras häftiga design. Vilken blev inte så lyckad, vilken är din i särklass utan konkurrens den fulaste bil från 40, 50 eller 60 talet?

Svar: Det var en klurig fråga Mats, Jag försökte gå igenom huvet och hitta något jag tyckte var riktigt osmakligt men kan inte på rak arm säga något. det får nog bli nån tidig 50-talare. jag återkommer för i min mening hade alla något som var kul. Och med åren som går blir fler och fler häftiga.
The StarChief

M Persson
2014-02-26 @ 21:18:38

Ang fula bilar men som ändå har något naivt över sig så såg jag en som hette Crosley. Här undrar man hur designern tänkte!
Mvh
M

Svar: Jo det kan jag hålla med om, ibland stnnade man inte vid boxens kant utan man fortsdatte en bit till.
The StarChief




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0