Malmö Museum part 2

Mer Från Malmö!
Jag hade bara ett litet mekano som jag ärvt, men däremot fick jag
en Kemilåda på 60 talet i julklapp men den fick jag aldrig använda
pga överbeskyddande föräldrar.
Jag hade ingen märkelin men däremot en Fleishman tågbana.
 
 
Luftkudde gräsklippare som kom på 50-talet är oxå något av en revelotionerande uppfinning.
 
 
 
En svenk som var på besök i ett alpland såg en kille som gjorde tester med att vulka
på en mjuk gummimassa på ett vanligt däck vid en isbelagd sjö. Han kontaktade
sedermera Trelleborgs gummifrabrik som tog kontakt med den vulkande mannen
och patent skrevs.
Därmed var historien om världens första vinterdäcket född, detta i början på 50-talet.
 

I en monter presenteras klänningar av Jersey tyg, som en revelotionerande uppfinning.
Härör från Ön Jersey. Och är ett stretch material.
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0