Lunchvandring med spaning

När jag är ute på min lunchrunda brukar jag spana efter
nostalgiska vingslag.
Dom här fräcka dörrana hade behövt en rjäl renovering.
Tänk att slipa up trät och polera upp metallen och croma om det som skall
vara crom. Och naturligtvis bort med alla dekaler o lappar.
Här har det paserat många glad människor genom åren.
 
 
Den här grinden är tillverkad när huset byggdes och huset är ett tidstypiskt
50-tals hus. Grinden säkert gjort med egen fantasi från en tid då många staket
och grindar var gjorda med armeringsjärn och plattjärn.
 
 
Moster Mjölgumpa
2014-03-04 @ 22:22:53
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com

Jag tycker mig känna igen denna entre. Nästa lunch tycker jag att du ska kliva in, gå en trappa ner i källaren och besöka toaletten. Drickfontänen där nere går inte av för hackor.

Svar: det skall jag absolut göra
The StarChief




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0