När färg betydde något.

Undrar varför det heter vitvaror egentligen. Vit är ju ingen färg
och det är kanske därför det heter så.
Vad är det för personlighet med ett vitt kylskåp eller tvättmaskin.
Vi skall snart renovera köket och undrar om jag inte skall lacka om
kylen i en snygg färg.
 
I dessa tider när många letar olika prylar med namn som man kan göra
rasistiska anspelningar på kanske man skall se över begreppet vitvaror.
Men om man kallar det svartvaror blir det ju en helt annan innebörd.
Jag tror nog vi låter det vara som det är, men fram för mer färger.
vad som blir så tråkigt är att så fort någon företag tar fram en ny produkt
med som dom säger "retrostuk" så blir den 3 gånger så dyr.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0