String men ej trosa

Min ena tös har flyttat till lägenhet och hon ville ha en stringhylla
i köket. Då får vi väl se vad man har på lager tänkte jag.
Ett antal gavlar har jag liggande, men bara i vitt i de mått som efterfrågas
och det skulle ju vara svarta gavlar och vita hyllplan.
Hmm lite trix och tänk måste till.
 
Hyllplan inhandlas på IKEA och elkipps av metall borde gå att snida till.
Sen lite svart hobbyfärg sen skrider vi till verket.
 
Vita gavlar, vita hyllplan och klipps.
Spänna in och lossa lite sen trycker man ner klipset  mot städet och spänner lite igen,
ett borr som har samma mått som stringhyllan kan används som mall.
 
Så här blir lagom. Sen bara att mäta ut förborra och skruva fast på undersidan av
hyllplanet. Sen hänger man upp gavlarna i taket i små snören och målar dom med
svart hobbyfärg.
 
Så här ser det ut med monterade klips.
Så här blev resultatet. Alla nöda och glada. Speciellt jag som vi själva borrandet för
expanderskruven lyckades borra så långt in så att jag såg baksidan på väven på
andra sidan väggen när jag lyste i hålet. Gulp näääääära.
:-)
 
 
 
 
 
 
 
 
Kilippsen fick man bocka till lite i skruvstädet.
 
Larsson
2017-01-14 @ 05:37:23

Bra där!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0