När tågen gick och taxi var en Fairlane

När jag var liten åkte vi tåg från vår by till stan. Man upplevede det som små äventyr.
Sedermera brukade jag tillbringa lite tid vid järnvägsstationen och hjälpte stinsen att veva ner och upp bommarna vilket man tyckte var sanslöst kul.
Taxirörelsen i byn bestod av en förlängd Ford Fairlaine 56 som även gick som lite skolskjuts. Den var förlängd av akrossfirma i malmö.
Ibland fick man åka med en runda då något av odinarie barn var sjukt. Det var sansöst kul.
Nu på senare år beställde jag en tavla av en konstnär här i byn och där jag beställde vad jag ville ha med på tavlan. Blev ganska kul.
 
 
Isabelle
2019-04-02 @ 06:39:02
URL: http://lsabelles.blogg.se/

Hejsan. jag har precis gjort en Blogg här. Jag undrar hur du gjort din Header så högt upp på Sidan ?!. Jag har Letat överallt på inställnigar men får det inte att Funka / Mvh Isabelle

Svar: Hej, Under Design kan du välja olika teman, där lägger du in bild eller text i Headern. Det är helt upp till vilken design du väljer hur det ser ut. Jag har valt bort reklam på min sida därför hamnar headern högre upp annars kommer där en reklam inlägg överst. Med vänlig hälsning E
The StarChief




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0