Med tunna över Niagarafallen

1993 var jag och en kompis och besökte Niagarfallen.
En fantastisk upplevelse, och på ett ställe kunde man stå bara någar meter från där fallet åkte över kanten och man var helt paralyserad av att se att det bara var någon decimeter ner till botten där man såg en klippkant.
Här står jag framför hästskofallet som ligger på den Canadensiska sidan.
Det var först dagen efter som vi såg vad vi missat på vår tur till fallen.
I tidningarna som vi läste dagen efter stod det att en man åkt över fallen i en tunna och överlevt och det hände den dag vi var där. Tyvärr såg vi inte detta för det skulle ha skett just under den tid vi var där och gick runt. Brrrrrrrrrrr.
Man kunde oxå läsa på en historieplatta vid fallen att en gång hade vattent frusit en bit uppströms och då kunde man gå torrskodda över fallet. Man hade då hittat bl annat ett gevär från inbördeskrigets dagar. Undrar hur det kommit dit?
Någon av er läsare som åkt över fallet i en tunna tro?
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0