1958:3 "Coka Cola"

På Clinens blogg läste jag om hennes Coka Flaskor och fick då genast en flashback
från den tid då jag samlade på just Colaprylar och den enorma mängd prylar som
fanns att tillgå så samladent fanns ju inget slut på liksom, så jag avecklade mitt
samlande.

Men jag behöll några olika flaskor och burkar samt ett par kul prylar.



Vad som är gammalt på den här bilden är sugrörsstället som är från 50-talet,
det fick jag en gång av en snäll majsa som hade en restaurang på ett sommerjobb
jag hade.

Dom andra flaskorna kom faktist förra året som någon kul extrapryl från Coka Cola.
Kan ha varit något jubileum kanske, det var ju ett tag sedan vi fick dricka Cola från
flaska. Ungarna är och försöker plundra mitt förråd av flsakor men jag klämmer
hårt på dom.
Dom har dessutom samma form som 50 talsflaskorna men är inte lika tunga.

1958 En av mina höjdarprylar är........



...den här flaskan som en kompis till mig hittade i sån där kasta håla bak en nerlagd gård.



Jag förmodar att den är från 1958, då färg, storlek övrig text tyder på detta.

Vill man få till det ordentligt så kan jag hälla över från en PET flaska till denna
och känna tidens vingslag med läsken.




Den här flaskan är den enda jubileumsflaska jag har kvar, den kom för ca 10-15
år sedan tillsammans med två andra modeller och jag köpte en hel flock av varje.
När jag sen slutade samla så hade jag med dom till power meet i västerås och
jag fick 100:-
styck för dom, Oöppnade. Det var ju bra för jag tror bara dom kostade en tia.

Kolla gärna Clinens Colaflaskor i en mjölkkorg
http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/2010/april/coca-cola-en-tidlos-dryck.html

Cola for ever

Clinen
2010-04-18 @ 22:30:33
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kul att se det som finns kvar av din samling! Jag har länkat till detta inlägg i mitt Coca Cola inlägg.

the StarChief
2010-04-18 @ 23:47:35
URL: http://starchief.blogg.se.se

När jag jobbade i flottan så åkte jag en jorden runt resa och då insåg jag vad samla Cola Innebar.

Alla länder hade sina egna flaskor o texter, har lite kvar från denna resa.

skall försöka lägga en länk till ditt inslag.

Grandprix63
2010-04-20 @ 23:16:31
URL: http://grandprix63.blogspot.com/

Här uppe i norr säljs Coca-Cola i de små 25 cl-flaskorna. Åtminstone har den lokala Ica-handlaren en hylla full med 6-pack :)

the StarChief
2010-04-20 @ 23:39:23
URL: http://starchief.blogg.se.se

Cool det är nog det godaste sättet att dricka en Cola, just ur en 25cl flaska.

Jag har inte sett dom här nere på ett tag men jag skall kanske spana lite hårdare.

Flak

Har grävt upp en colaflaska ute på reningsverket i Kalmar när vi skulle schakta för den nya silon.

Märkligt att man inte krossade den med skopan.

Det står en 2:a, tre stjärnor, ett stort H samt 54

the StarChief
2010-04-24 @ 11:51:24
URL: http://starchief.blogg.se.se

DET BORDE BETYDA ATT DU HAR EN FLASKA FRÅ 1954 COOOOOL.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0