Bilder från arkivet 6

Här kommer ännu en bildsvit från Ronnebyträffen.

Vi börjar med svaret på frågan.
 Jodå Larsson hade rätt det är en Air Condition från the good old days
man fyllde helt enkelt på med is, sen blåste vinden genom isen och in i bilen, ganska cool
va. Då tänker väl alla vadå is, jodå i USA kan man köpa is i princip över allt även idag.



En snygg PV med en nummerplåt som gör gamla nummerplåts jägare lite
febrig.



Bredvid denna PV satt en Majsa i sin prickga klänning och avnjöt en kopp kaffe med dom rätta
prylarna bredvid.



Fler tidtypiska personer i klassen där man matchar stil o bil.
Notera salubrinflaskan som jag tror har sett likadan ut i många år.



En lite käck bricka att fästa på dörren för kaffe o kaka.



Det fräna med denna Impala 58 är baklampsglasen som är Cal Custom option, en custom firma
på 50-talet som gjorde fräcka biltillbehör.



Avslutningsvis The StarMan i Corallfärgad skjorta under ekars djupa grönska som Karli Tornehave sjöng
då det begav sig. Om stavningen skulle vara fel så får ni ha överseende då min stavning i övrigt
har en del att önska också.

Imorgon fredag tänkte jag ge er The StarMan story och någon nostalgisk pryl.
Som vanligt är klockan sen och jag har lagt några timmar in the old west.

Ha en bra kväll
The StarMan

Clinen
2010-04-23 @ 19:50:12
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Härliga inlägg med ljuvliga bilder!

Förresten ni ska inte cruisa på byacruisingen imorgon? (http://www.egotripcruisers.se/)

the StarChief
2010-04-23 @ 21:01:00
URL: http://starchief.blogg.se.se

Tyvärr blir det ingen Byacrusing. Min fru jobbar. Ett barn e på confirmläger och det andra skall vara med ett gäng kompisar. Då är det bara jag kvar så jag få hoppa över. Funderar på Ystads Crusingen där Honeylips skall spela vilka vi gillar.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0