Nost 38 "Måndagens Fynd"

Idag passerade vi ett ställe som normalt aldrig är öppet men idag hade han
vänligheten att vara där. Fy för tusan vad prylar där var men inte billgt utan det var typ
samlarmarknadspriser vilket dom flesta ställen av den här typen har.

Vi hittade några prylar i all fall.



Från 1955 den här amerikanska tidningen säkert föregångaren till SE i sverige.
Jane Rusell på utsida.



Ett liten käck brödkorg.



Och ta mig tusan en likadan frysväska som 50-talsjakten beskrev för ett tag sedan.
Ett bra komplement till kampingväskan när vi skall på utflykt.

Sen hade vi ett annat ställe som vi besökte igår.



Där lade jag undan den här som jag bara inte kund motstå.
Och den hämtade vi idag. Den är bara så bra tycker jag.

Det blev en bra påskhelg över lag många fina saker men dom flesta kostar lite men så är det.
Tur att det bara är påsk en gäng om året.

Clinen
2010-04-05 @ 23:14:14
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Vilken häftig spegel!



Jag åkte faktiskt förbi ert Diner där ni brukar hålla till i Åhus igår. Vi var på väg hem ifrån Blekinge och helt plötsligt får jag syn på ett litet ställe som verkade så otroligt bekant. Jag kom snabbt på att det var här inne jag sett bilder på byggnaden och neonskyltarna.



Lite roligt att ha sett det i verkligheten också. Nästa gång får jag se till att komma när det är öppet och då får jag passa på att stanna till och titta på insidan också! /Clinen

The StarChief
2010-04-05 @ 23:55:46
URL: http://starchief.blogg.se.se

Då var du inte så långt ifrån mig, synd du kunde slagit en signal så kunde jag bjussat på en fika.

Jag bor i GärdsKöpinge.

Jag hoppas också att det blir fart på ägaren av stället han har fortfarande stängt för renovering.

Hade jag haft pengar skulle jag hyrt in mig.

Libby
2010-04-06 @ 11:06:34

Vilken underbar spegel! Är det en hallspegel? Har den någon stämpel? Aldrig sett en sådan, ruggigt snygg!!! Och frysväskan använde jag i går igen, verkligen utmärkt. och snygg.

The StarChief
2010-04-06 @ 17:39:52
URL: http://starchief.blogg.se.se

japp det är en hallspegel och på en liten klisterdekal står det.

TALGÖ Speil, så den är nog dansk.

den är sanslöst vacker och jag kunde inte ta ögonen i från den. Vår frysväska kostade en nolla till bak ditt pris Libby.



Libby
2010-04-08 @ 00:42:47
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/

Väskan är värd det priset också. Kul att spegeln har dekal. Ska kolla upp Talgö, nytt för mig.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0