Nost 43 "Nått Vi Fick"

Var hemma hos morsan en sväng häromdagen, och hon har börjat fylla upp
sina skåp med saker efter min Mormor o Morfar.
Då fick hon lite över sen hittad jag lite saker i flyttlådorna som jag tyckte passade
bra hos oss.



Den här servisen köpte min morsa och farsa 1959, vacker inte sant.
någon som vet om två koppar så är jag tacksam.
Den här tyckte morsan passade mer hos oss, och jag håller med.

Det här bloggnätverket kan ju också bli en hjälp för oss som saknar delar i en servis
eller någon speciell pryl då kan man skriva ut en bild och ha med sig till antikaffären.



Den här teakbrickan och ljusstakarna följde också med hem från en flyttlåda.



En fräck termos. Made in Norway. det var väl innan oljan kom så dom fick tillverka lite
och sälja. Finns det något av plast idag som det inte står made in Asien på.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0