Nost77: 1964 Ryamatta.

Jaha då var första jobbveckan avklarad och det började i 180 tempo,
otroligt mycke att göra och kunderna skriker efter mer.
Angenäma problem kan tyckas och att hitta den där lagom nivån känns mer
och mer avlägsen.

Har börjat röja i ett av mina förråd för bilar så att jag skall kunna få in
58 safarin, den blev inte sålld och jag förnyade inte annonsen igen,
den startar ju så bra och kula att glida omkring i och kul att lasta i.
Undrar om det finns hjälp att söka.

Längesedan jag gjorde ett inlägg för hus o hem.
Så då kör vi en bild från en annons i Allers 1964.



Ryamattor är inne igen och är ett kul inslag från 50-60talet.
Vi har själva ett par.

Det är väl inte bara mattan som ger härliga vibbar på den här bilden utan
Soffan, Soffbordet och pipstället går inte av för hackor det heller.
Undrar var Grunnebo ligger och om där finns något spår av ryan kvar.
Clinen
2010-08-20 @ 22:11:21
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Underbar annons!! =)

Mercury
2010-08-21 @ 08:27:35
URL: http://bybon.blogspot.com/

Den där soffan kan man va utan minns från barndom att ylletyget i sådana kliar och sticks, ryamattor däremot gillar jag , roligt att de är på modet igen!

StarChief
2010-08-21 @ 17:34:43
URL: http://starchief.blogg.se/

Kanske lika läskig som flanellbrallorna man fick ha på sig ibland. Långkallsong var räddningen.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0