1962 "CHAMPIS"

Hittade den här Reklamen i En Allers från 1962.



Passar väl bra nu i sommaren.
Men undrar om dom har kvar Champis i Affären? Skickar bud med
StarSquawen när hon skall till Affären. Jorå den fanns kvar och jag minns inte
när jag drack en Champis sist.



Hon fick köpa lite sockerdricka oxå för säkerhets skull.
Här har vi placerat flaskorna i tidstypiska flaskhållare och ta mig tusan dom står
mycket stadigare.



Då var det dags för provslurp, och där kom den. Vågen av alla minnen som förknippas
med en smak eller doft från när man var liten.
Man mins blandbacken med läsk som fanns då och då får man väl säga för läsk
var lyx när man var liten och inte så billigt.

Och när jag så sitter här och skriver med min flaska vid sidan så höll jag på att göra
samma misstag som man gjorde som liten och oförstående, när man kommer till slutet
på flaskan så lutar man flaskan emot sig för att suga upp det sista och då rinner
läsken förbi sugrören och ner innanför skjortan.

Jag han stoppa i tid och jag mindes denna händelse för kanske 45 år sedan hehe.

Igårkväll hade vi strömavbrott så vi låg hela familjen på studsmattan och kollade
stjärnfall, då sög jag i mig en sockerdricka och den var lika god, tror det är dags
för dom där blandläskbackarna igen istället för dom monsterflaskor man bär hem.
Nu skall jag bara få tag på några tidstypiska träbackar eller plast.

Ha en bra lördag och prova gärna en hederlig Campagne för oss barn.
Nu skall jag köra ett brudpar från kyrka till fest.

Tony
2010-08-14 @ 16:32:05
URL: http://danninger.se/home/

Trevligt inlägg! Undrar om Pommac finns kvar.

Larsson
2010-08-14 @ 19:38:52
URL: http://larsson-larssons.blogspot.com/

Det gläder mig att Du anammat den gamla fina tradionen att köra med dubbla sugrör... upplevelsen blir på detta vis dubbel - tyvärr uppstår då olägenheten att drycken försvinner dubbelt så fort... fast... man kan ju suga med halv styrka med?? hm, får grunna på detta lite...

clinen
2010-08-15 @ 18:00:55
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Champis är inget för mig men läsk i glasflaska är något speciellt! Vi unnade oss två backar i sommar. Kändes lyxigt faktiskt.

Men var har du fått tag i de smala sugrören?? (Vill ha! hehe)

Anonym
2010-08-15 @ 19:27:31

..."Läskig" gubbe på bild 3!! HAHAHA

StarChief
2010-08-15 @ 20:12:02
URL: http://starchief.blogg.se/

jag tror Pommac finns och jag har ett par kul reklamblad om denna läsk oxå.

Sugrören tror jag vi hittade på MAXI, kan vara länge sen.

Enkel eller dubbel sugeffekt ? jag gillar tvår rör för då kan man liksom bjude på ett slurp lite som Lady o Lufsen.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0