ZEKE´S Ett Cool Fik.

Mitt i stan (Kristianstad) har vi en liten galleria och där ligger  ett fik som heter
Zeke´s. Går där förbi ibland utan att direkt tänka på att kliva in och kolla, då
jag brukar fika på dom mer klassiska ställen med gammal inredning.
Men en bloggläsare tipsade om PRATTS skyltarna inne i baren så då fick det
ju bli ett studiebesök.

 
Fräckt med små tärningar vid entren.



Gamla skyltar gör alltid susen.
Fräckt med SE på väggarna, har nog en komplett årgång från 58.
(inte på väggarna)



Detta är den 3:e PRATTS skylten jag ser inom några veckor helt otroligt.



Coka Cola och motorolja, båda bra för invärtes bruk.



En av dom få gånger en blixt blir kul, Nummerplåtarna ser ut som dom lyser.



på hyllor i fönstren står massor av gamla kaffekannor och diverse termosar.

Härlig atmosfär att ta en fika i så det får jag väl prova nästa gång.
Anonym
2010-08-08 @ 22:18:53

SE årgång 1958,, häftigt!!....har du möjligen 1959 också!!... skall visst finnas nåt reportage om raggarupplopp vid Motortävlingarna i Kristianstad i nått nr!!!.. har du det så skanna gärna in det till din blogg!..... Vips så fick du blogginläggstips!!...

Nicke
2010-08-12 @ 20:43:32
URL: http://www.wilmerxsc.se

Kul man kan vara till nån nytta ibland.

StarChief
2010-08-12 @ 22:55:01
URL: http://starchief.blogg.se/

Ja tack för hjälpen Nicke




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0