Böcker Från 50-talet

Hittade några fräcka böcker i bokhyllan i loppisaffären.



Det är kanske inte innehållet i böckerna som är av intresse.
Jag brukar gå på omslaget och sen på första eller andra uppslaget kollar jag
årtalet.



Härliga böcker från vänster till höger 1955-57.
speciellt kul var det när jag kom hem och kollade in lite nogrannare i böckern.
Den nedersta heter Söderhavskärlek och när jag bläddrade i den så dök den här
troliga förstasidan upp en bit in i boken.

Det var ju så att dom här fräcka omslagen var en typ av "Det Bästa" man tog
bestsllers och tryckte om dom och sållde dom som serier.



En mycket snygg framsida och man kan ju tycka att det var en vågad bild på
50-talet men just på 50-talet var det ju helt ok att visa typ "infödingar"
då gärna från Afrika eller Söderhavet i halvnakna situationer.
Clinen
2010-12-27 @ 00:31:07
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Det är vackert med mönstrade böcker från 50-talet. Har samlat på mig ett bra gäng faktiskt. Håller på att läsa en av dem men tycks ha fastnat halvvägs. Den är mycket spännande! Måste ta mig tid att läsa klart den :P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0