Glad Volvo

Jag nämnde att min Volvopärla hade både dåligt batteri och var svår när det var fuktigt,
så det var dags att bota den vinterkrassliga pärlan.

For iväg till biltema inköpte nytt batteri,nytt lock, nya kablar och nya stift.
Sen var ju barnen också med och dom kände sig oxå krassliga så dom behövde pennor,stift, Lock
mm.



Nu skall här kureras.

Efter att jag börjat plocka bort stiften så märker jag samma problem som jag hade sist
bilen inte var kry för ett par vintrara sedan.
Dom förbaskade topparna på stiften var lösa igen, för stiften såg kanonfina ut.
Det är detta som orsakar startsvårigheterna för sen när bilen blivit varm så blir det kontakt.

Men jag bytte i alla fall för jag hade öppnat paketen och dom nya stiften var av samma sort så
det var på och spänna topparna som tusan.

Dom andra stiften kan jag lägga i verktygslådan som reserv, oups vad ligger i verktygslådan
om inte en uppsättning nya stift. suck, skulle ju kollat här först men men.

Jag byter locket också för säkerhets skull, men kablarna kan jag lämna tillbaka.

Upptäcker tre stycken vacumanslutningar där slangen är trasig så det fixar jag oxå,
Bilan startar och går lite ojämnt på tomgång men det har den alltid gjort, för det är nog dags för
en genomgång av för gasaren (som en majsa säger i en Hillman deckare från -58), men annars gick det bra.

Nu ska väl pärlan vara glad med ny elkraft och fräscha stift.

Jag tror att jag har så många Volvoäventyr att jag får skapa en kattegori bara för dessa.

Hehe

Peter
2010-02-28 @ 11:56:40

Ha! snikbatteri!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0