Dom Nya VInterdäcken.

Som jag berättade så fick jag krypa till korsett och köpa ett gäng vinterdäck.

Dessa var jag och hämtade igår kväll kl 8 på kvällen på min väg hem från jobbet.

Mycket bra däck med 7-8mm mönstedjup kvar och fräscha dubbar stack det minsann ut
ur gummit också. Brukar inte ha dubbar för då måste man ju byta och hålla på.
Man kanske skulle köra på vinterdäck året runt så slapp man hålla på.

Väl hemma så grundadade jag med en koppa kaffe med en skvätt wiskey i sen var det på med overall
och varm jacka.

Och nu tänker ni säkert skall den galningen ut i garaget och byta däck nu.
Japp min fru skall ha den andra bilen så det är bara att bita ihop och jobba på.

Men det är inte så lätt som det kan verka. Se nedan.



Så här ser det ut när jag öppnar portarna till garaget. Ni har rätt det påminner
om saloonen då jag påbörjafde det bygget. Det ser mer ut som ett förråd med bra att ha saker i.

Så det är bara att börja bära, verktyg, domkrafter, dra ut lampor, tryckluft mm
Jodå ut i snön.



Det första som händer är kattastrof.
I dom fälgar som sitter på bilen sitter muttern långt inne i fälgen så man får knappt fatt med hylsan
och vad händer ju hylsan rotera på muttern.

Fa %&/////%¤#¤¤&//())))))))) He (()===""####. Samt efter jag misshandlat
marken med fälgkorset tills handen domnat så var det dags att börja tänka.

Skall jag nu inte få av dom förbaksade sommardäcken, dom vill helt enkelt inte av, dom hatar
också snön och vill istället ha bara torra varma vägar som jaaag.

Jag lycades till sist slå på en 12 kant hylsa av mindre storlek med släggan och fick då av muttern.
LYCKA !

Resten löpte förhållandevis smärtfritt förutom att ficklampan naturlgtvis hade slut på batterierna
när jag skulle hitta domkraften i bagageluckan som också påminner om ett förråd med mycket bra
att ha saker i. samt att jag fick ladda batteriet till bilen som stått och laddat ur efter för lite
använadande och kyla.



Mutter av och nya däck snart på plats. och jag blev färdig strax efter 23:00.

Idag gick det kanon att köra till och från jobbet, ingen obalans och jag kände mig lika självsäker
med dom nya däcken som alla dom andra Audi och BMV ägarna som susar förbi i det hala väglaget.

Men för mig räcker det att veta att jag har samma grepp, jag behöver inte bevisa det.

Ha en skön kväll

"dubb-deckaren"
Felix
2010-01-20 @ 22:44:29
URL: http://lisamarrie.blogg.se/

Ja men du får ju skylla dig lite själv. Kunde fixat detta tidigare eller hur...........=)

Peter
2010-01-21 @ 13:14:30

Kan nog hända att han behövde en whisky när när han var klar.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0