En Liten Pontiac 57:a

Häromdan fick jag den här bilden tillsänd mig av Patrik K som hittat den
på Västerås Läns Tidning i samband med Power meet.

http://vlt.se/powermeet/snack/1.867695-beratta-om-ditt-basta-power-meet-



Bilden togs 1996 och min fru och jag och LisaMarie strax över 1 år gammal tog
husvagnen till power meet.
Vi hade också med oss den här Pontiac 57;an som var ett påbörjat bygge som en
Safari men det blev en röd cabb istället.
(En mil utanför hemmet fick vi spänna loss den gallskrikande ungen sen blev det tyst)

Många gillade den lilla bilen och vill köpa den.



Svårt att tänka sig att det är nästan 14 år sedan.
Här med Davy Crocket mössa inköpt overthere.



Ett år senare kom storken med lillasyster Carolina och det var ju bra att bägge
kund få plats, och det är ju bra att ha hjälp när man backar för att se vart man skall.
Tanken var att sätta motor å styrning i den men det hans aldrig med.
Får väl bli om det dyker upp BB.



För 3 år sedan åkte den lilla bilen fram igen och det är fortfarande LisaMarie
som gillar den lilla och lillasyster åker stort.



Det roliga i det hela är att förra veckan när jag tog fram husvagnen drog jag så
fram den lilla Pontiacen igen...........



.......... och det är knappt sant att den lilla Pontiac Crusaren nästa år skall börja
övningköra i den stora Pontiacen.

E
Marie
2010-07-16 @ 00:28:58

Ja tiden går fort och det är en grann dotter du har! Vi kör för fullt med Alex nu! Det har inte blivit av innan tyvärr, men nu är det hög tid! Härligt med en chaffis sedan, då är det vår tur att ut o festa!

Farbror Sid
2010-07-16 @ 17:15:24
URL: http://farbror-sid.se

Ett blogginlägg när det är som bäst...!

och ett snyggt bygge dessutom.

Anonym
2010-07-17 @ 12:05:04

Tack för dom vänliga kommentarerna.

Själva plastkarossen till den lilla bilen har inte jag åstakommit det var en okänd förmåga som gjutit den jag har bygg ihop, gjort rutor, målat, fixat axlar o lite småfix. Har liet planer på att bygga en 58:a




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0