Nerlagd Mack

Den här lilla macken ligger mellan Hässleholm och Kristianstad och den har
varit ur drift länge nu men jag kommer ihåg att den var igång när jag var mindre.
Men jag kommer inte ihåg vad det var för soppa man sållde.



Någon klipper och vårdar gräset framför med jämna mellarum vilket tyder på
kärlek till en epok där man sållde bensin och bytte lite olja.



Till vänster om macken ligger en smörjgrop som jag kam tänka mig har haft ett
o annat oljebyte.



Nergången till källaren är också ingång till smörjgropen. Snillrikt.



Upp mot taket sitter det blåa kakel i två rader vilket får mina tankar mot GULF men
jag hoppas att någon av mackexperterna kan hjlpa mig här.


Annars har jag tillbringat dagen med att fixa till aktersnurran på vår båt som hade
den icke trevliga olaten att lägga av igår när min fru och jag skulle fira vår 30 års dag
men en tur på floden. Det blev lite rodd, lite lifta men allt löste sig.

Sen har jag krupit under den vinröda pärlan och börjat tugga rost och funderat på vad
jag håller på, med men skam den som ger sig.
(men snart är nog gränsen nådd även för mig)

Ha en bra kväll


The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0