Nostalgia del 4 "USA Bilar"

Igår blev det inte mycke bloggat då jag spenderade hela kvällen
på dom så kallade Kristanstadsdagarna, en hel veckas karneval som
började igår.
I år med betydligt sämre nusik utbud än förra året då det var ett Rock,n
Roll band varje kväll. På onsdag är det Boppers, Refreshments, Brolle å Kalle
kan kanske bli någe men det kostar inträde.

DAGENS NOSTALGIA INLÄGG TILLÄGNAR JAG USA BILARNA:



Parken har en hel del läckra byggnader och den här skulle lätt kunna varit hämtad
från En Psyco Film av AH.

 Ja varför inte. Buick 58 ger en bra
framtoning.



Visst e dom härliga dom här NASH från slutet på 50-talet.
Här en Metropolitan. Notera hjulhus fram å bak.



En Chrysler NewYorker med sina säregnaframlampor, Början på 60 talet
då 50 taletets formgivning fortfarande hängde med.



Lincoln var Fordconsenernens lyx skepp, här i form av Premiere från 56 med connie
kit.



Chrysler motsvarighet var Imperial som symboliserades av en örn.



GM s lyxbil var Caddillac och här ser vi var man fyller på soppan.

 
 
 
 
 



To Be Continued.





Mercury
2010-07-11 @ 09:06:21

Kul att se var man tankar cadillac, jag hade ingen aning om detta. Otroligt!

Larsson
2010-07-11 @ 19:50:37
URL: http://larsson-larssons.blogspot.com/

Svartvit bild = snyggt.

Peter
2010-07-12 @ 15:05:50

Inträde? Ni plankar väl in hoppas jag!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0