En Mack I Graven del 2

Jaha då var annadag midsommar också över (min egen variant av söndagen)
Och det är tillbaka till vardagen igen.
Hoppas ni var nöjda med vädret jag fixade till er.

När jag hade gjort mitt inlägg om mack i graven och kom tillbaka till
jobbet så berättade jag vid fikabordet om just macken och frågade lite
om man visste vem som haft den. Jodå det var till och med så att en
släkting jobbar här.
Så då har jag ett spår att leta på för att hitta lite gammal info men sen fick jag höra
att det fanns tydligen en fotograf som hade tagit jätte mycket bilder
på just Bromölla på 50-60 talet och att han donerat sina bilder till Ett arkiv i
komunen.

Jag letade i arkivet och ta mig tusan fanns här inte bilder på den gamla Shell
macken men inte som Shell mack.

Här nedan Följer Lite Bilder från Egon Jönssons kamera och vi hedrar hans minne
med dessa bilder från 1955.



En hederlig NYNÄS mack och en hel bunke gamla bilar.



Bak flaggstängen en ganska nybyggd kiosk.



Framför verkstadsportarna ett helt gäng bilar och med övervikt på Volvo.

Notera den lilla flickan till höger undrar vem hon var som sitter framför
kiosken.



Den stolte mackägaren stöttar sin skylt Volvo service och nu förstår jag
mängden av volvobilar. Det ser ut som en grushög och man kan skönja några
profiler där kiosken skall ligga.
En finska flagga på fasaden skvallrar om att det är många från vår östliga provins
som bodde/bor i Bromölla och månne mackägaren eller hans kompanjon ha rötter
där. Ja jag lever kvar i stormaktstidens anda.



Nu stöttar han hela byggnaden.

Här kan ju ni bilsurfare ta reda på vad det är för grillar.

Synd att jag inte hittade dom här bilderna innan för då skulle jag frågat
om inte ägaren kunde posserat på samma ställe.

Fler kul bilder från Egon,s kamera kommer så småningom.

En nu bild av Mr SID
http://farbror-sid.se/home/images/2010/07/100719-bromolla.jpg

The StarChief

HÄR KOMMER DET LITE BLANDAT FRÅN 40-TAL TILL TIDIGT 70-TAL. EN DEL WESTERN RELATERAT. EN HEL DEL RUNT MITT INTRESSE FÖR PONTIAC OCH LITE ANNAT SOM JAG TYCKER E KUL. NÅGON ÅNGMASKIN DYKER NOG OXÅ UPP IBLAND.

RSS 2.0